Czerwiec, 2011

Zaćmienie nieba...

Środa, 15 czerwca 2011 · Komentarze(2)
Kategoria Grupa, Szosa
Dziś nareszcie udało mi się spotkać Ewe (efff) w realu (nie byliśmy razem na zakupach:) ), bo jakoś do tej pory zawsze mi umykała. Oglądaliśmy razem zaćmienie księżyca a raczej zaćmienie nieba, ponieważ na Sosinie nie było nic kompletnie widać. Z naszej rozmowy wynikło że chodziliśmy do jednej szkoły, jednak któreś z nas musiało dużo lekcji opuszczać bo po twarzy się nie kojarzyliśmy:) Z Sosiny wyruszyliśmy jak było już ciemno. Osobiście rzadko jeżdżę po zachodzie słońca dlatego zostałem zaskoczony ilością ludzi którzy śmigają z lampkami na rowerach.

Historia lubi się powtarzać...

Sobota, 11 czerwca 2011 · Komentarze(10)
Kategoria Foto, GPS, Solo, Szosa
Wychodze rano na podórko i widze że trawa wymaga skoszenia. Jednak podobnie jak wczoraj Funio stwierdzam, że człowiek jest zbyt słaby aby walczyć z siłami matki natury i odpuszczam strzyżenie.
W zamian funduje sobię trase na szose:) Celem był odcinek drogi, pomiędzy Jerzmanowicami a Krzeszowicami, na którym znajdują się Słonecze Skały oraz piękna Dolina Szklarki. Wycieczka udana w 120%, mimo iż brakowało mi sił to jechałem cały czas z bananem na twarzy. Wykręciłem w jednym momencie nawet ładny V-max: 73km/h :) Dodatkowo zrobiłem sporo podjazdów jak na nasze tereny bo aż 640m.

Prowiant na drogę, który szybko znikł i musiałem jechać na oparach.

Jazda przez wioski za Olkuszem była dobrym pomysłem.

Kawałek Słonecznych Skał.

Dolina Szklarki jest atrakcyjna przyrodniczo. Posiada bowiem zalesione zbocza z licznymi skałkami wapiennymi i ostańcami wierzchowinowymi. Dnem doliny biegnie nowa asfaltowa droga równa jak lustro:)

Kościół św. Marcina w Krzeszowicach tak zachwycił mnie swoimi doskonałymi proporcjami na fasadzie z piaskowca że aż zatrzymałem się zrobić zdjęcie tej neogotyckie budowli :)

Za Krzeszowicami wybrałem drogę przez Miękinie co było genialnym wyborem bo jest tam konkretny podjazd, prawie jak w górach. Potem szybki zjazd i kolejny sztywny podjazd pod Paryż:)
Trasa miodzio, mogę wybrać się tam jeszcze raz jak będą chętni:)))

Jeżdżenie w terenie...

Czwartek, 9 czerwca 2011 · Komentarze(2)
Kategoria Solo, Teren
Tak sobie wyskoczyłem pośmigać po Jaworznie bo mnie nogi swędzą od siedzenia w domu i uczenia się. Nie pytajcie gdzie byłem, lepiej zapytajcie gdzie nie byłem:) Zdjęć nie ma ale za to ponieżej polecam piosenki które fajnie mi się słuchało na rowerze.

Zdjęcie młyna....

Środa, 8 czerwca 2011 · Komentarze(5)
Kategoria Foto, Solo, Szosa
Dzisiaj przyszło mi nowe siodełko do górala i zamast go przestesować, wolałem jakoś bardziej iść na szosę. Mało czasu było więc założyłem sobie że skoczę tylko na Bukowno i wrócę przez Sławków. Jednak już za granicą Jaworzna pomyślałem że mógłbym pojechać do Kuźniczki zrobić zdjęcie budynku "wiszącego" nad Przemszą. Kiedyś to był chyba dom właścicieli młyna, który się tam znajdował. Aktualnie na tym terenie jest mała elektrownia wodna i niby w budynku wiszą firanki, ale nie jestem pewny czy ktoś tam mieszka. Droga powrotna odbywała się już głównie według wcześniej założonego planu.

Stary młyn - Kuźniczka Nowa

Turystyczna wycieczka...

Sobota, 4 czerwca 2011 · Komentarze(3)
Kategoria Foto, Grupa, Teren
Taka tam sobie lajtowa wycieczka z kumplem, wolnym tempem aby chłonąć widoki oraz świeże powietrze:))) Trasa prowadziła przez: Sosine - Piaskownie - okolice Boru Biskupiego - Luszowice - Cięzkowice - Dobrą.

Panorama na czynne wyrobisko piaskowni obok Boru Biskupiego.

Pierwsze zabudowania przed Luszowicami.

Rozpoznanie terenu...

Piątek, 3 czerwca 2011 · Komentarze(12)
Kategoria Foto, GPS, Solo, Teren
Jakoś ostatnio wpadłem na pomysł żeby poszukać fajnych dróg pod rower na terenie po byłej Piaskowni Szczakowa. Za cel mojej eksploracji wybrałem przestrzeń którą od północy ogranicza droga "Szczakowa - Bukowno" a od południa las w którym znajduje się Dolina Żabnika.

Tak wygląda większość dróg w tym terenie - płaski szuter a z lewej i prawej cały czas niewysokie sosny i brzozy.

Również o cień bardzo trudno - cala przestrzeń to jedna wielka patelnia. Drzewa są jeszcze na tyle młode że nie dają wystarczającego wytchnienia od słońca.

Z tym zdjęciem wiąże się większa historia. Za chwilę na środku drogi, przedemną zatrzyma się wielki dzik. Dostanę takiego zastrzyku adrenaliny, że nie będę wiedzał w którą stronę uciekać i obiecam sobie że więcej razy w taką dzicz sam się nie zapuszczę.

Kanał Szczakowski (zwany także Kanałem Głównym) powstał w celu odprowadzania wód z terenu odkrywkowej kopalni piasku Szczakowa, powstałej w połowie lat 50. Początek swój kanał bierze w południowej części miejscowości Bukowno skąd, płynąc w kierunku zachodnim, dociera do dzielnicy Jaworzna – Szczakowej, aby następnie dotrzeć do ujścia do Białej Przemszy, które znajduje się w Sosnowcu – Maczkach. Kanał przebiega przez tereny, które od wielu lat podlegają rekultywacji. W Szczakowej przepływa tuż obok zbiornika Sosina. Wolno sącząca się woda jest tu bardzo czysta. W kanale i jego sąsiedztwie żyje wiele ssaków wodnych (bóbr, wydra, nutria) oraz ptaków. Żyje tu także wiele gatunków ryb (przede wszystkim: kleń, szczupak, pstrąg potokowy). źródło: wikipedia

Mój sprzęt. Wycieczka ogólnie udana, odnalazłem drogę która pozwala bardzo szybko dostać z Jaworzna do Bukowna omijąc drogi asfaltowe, oraz Dolinę Żabnika.
Poniżej track z zapisem mojego bładzenia po piaskowni:)

Standardowa pętla...

Środa, 1 czerwca 2011 · Komentarze(1)
Kategoria Solo, Szosa, Test, GPS
Wczoraj grzecznie czekałem do 19:00 żeby wyskoczyć na szose, jednak nad Jaworzno przyszła burza i musiałem sobie odpuścić. Nadrobiłem to dziś z samego rana kręcąc już przed 7:00.